Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Triangelns IK P-05

E-post info@triangelnsik.se
Orgnr 818000-2803

Om Triangelns IK P-05

Välkommen till hemsidan för Triangelns P-05. Laget grundades av Andreas Lif och Pehr Persson tillsammans med Daniel Björk våren 2011. Kort därefter utsågs Anders Bengtsson som lagledare. I ledarstaben har genom åren ingått Jari Andersen, Johan Kårehag, Nicklas Bergh och Mido Salem.

Detta ursprungliga kvarterslag utvecklades snabbt och hade redan från start många skickliga spelare och killar med riktiga vinnarskallar. Den första cupvinsten kom i Transtenscupen 2015. Vinsten kom genom åren att följas av många cupvinster och framskjutna placeringar i cuper och turneringar.

Duktiga spelare från andra klubbar har genom åren sökt sig till TIKP05 och inneburit att laget utvecklats ännu mer. På grund av olika ambitionsnivå delades laget upp I Triangeln U15 och i Triangeln P05 Grön hösten 2018. Laget fortsatte dock med gemensam spelartrupp och gemensamma träningar.

Både Grönt och U fortsatte med nya cupframgångar men inget av lagen lyckades vinna någon övernattningcup trots en rad försök i Örebrocupen, Flygfyren sommarcup (Norrtälje), Hudiksvall (Grönt), Gothia( U) även om det var nära flera gånger. Däremot stod laget som segrare i DM P15 i Sörmland i 2018, 2019 och 2020.

Förutom att framgångar på fotbollsplanen har laget arrangerat Zombierun Eskilstuna två gånger vilket t om uppmärksammades av riks-tv. Man har också arrangerat två kluriga pusseldeckarpromenad med barndetektiverna och sålt kakor, plastpåsar, newbody allt för att dra in pengar till lagkassan.

Hösten 2020 valde många av spelarna att fortsätta sin elitsatsning i andra klubbar och lagets tränarna avslutade sitt 9-åriga engagemang i laget. Triangelns P-05 följde dock sitt motto att aldrig ge upp och en ny spelartrupp började byggas upp för ett gemensamt lag igen. Under våren och sommaren 2021 tränades laget av Ramazan Soyal och Jesper Karlsson tills de kom in på sina respektive högskoleutbildningar på andra orter. (fortsättning följer)

Om du vill komma i kontakt med oss använd gärna vår lagmail:
triangelnp05@gmail.com

Hälsningar